گفتگوی آزاد
این صفحه جایگزین پست ثابت در وبلاگ خواهد بود. نمایش تمامی نظرات
بررسی بازی Star Wars: Knights of the Old Republic | در کوچه پس کوچه های پاپ کالچر
حکایت موفقیت جنگ ستارگان حکایت موفقیتی است که همه عاشق شنیدن آن هستند; حکایت آن بازندهی از پیشتعیینشدهای که هیچکس آن را جدی نمیگرفت، ولی هنگامی که موعد امتحان پس دادن رسید، تمام احتمالات و انتظارات و فرضیات را به دراماتیکتری…
بررسی سهگانهی اصلی Prince of Persia 1989-1999 | در کوچه پس کوچه های پاپ کالچر
ریچارد فرانسیس برتون، مترجم سرشناس قصههای هزار و یکشب، در مقدمهی ترجمهی خود راجع به این اثر ادبی بزرگ میگوید: «ممکن نیست صفحات کتاب را باز کنی و بلافاصله منظرهای خیالانگیز جلوی چشمانت پدیدار نشود.» شاید بتوان این را یکی از ویژگی…
بررسی بازی Sanitarium 1998 | در کوچه پس کوچههای پاپ کالچر
وحشت روانشناسانه (Psychological Horror) صادقانهترین زیرگونهی سبک وحشت است. چرا؟ برای اینکه در واقعیت چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. وحشت ما از تمام چیزهایی که وحشتناک پنداشته میشوند، از عدم آگاهی ما نسبت به این عناصر و احساس ضعف در برابرشان…
بررسی بازی Divine Divinity 2002 | در کوچه پس کوچههای پاپ کالچر
وقتی Divine Divinity (که در این مقاله برای راحتی بیشتر «دیوینیتی» صدایش میکنیم) در سال ۲۰۰۲ انتشار یافت، با استقبال فراگیری مواجه نشد. دلیل این اتفاق را به سه عامل نسبت دادهاند: اول: اسم بازی که تلاش رقتانگیزی از جانب ناشر بازی CDV برای اعمال…
بررسی بازی The Secret of Monkey Island 1991 | در کوچه پس کوچههای پاپ کالچر
اگر به من بود، بازیهای ماجرایی لوکاس آرتز را به عنوان داروی ضد افسردگی تجویز میکردم. نه صرفاً به خاطر اینکه جو شادی دارند یا سرگرمکننده و مفرح هستند – آثار زیادی هستند که از این ویژگیها برخوردارند – بلکه به این خاطر که باعث میشوند نسبت به خودتان حس …
بررسی بازی Wolfenstein 3D 1992 | در کوچه پس کوچههای پاپ کالچر
اگر روزی پرداختن به تاریخچهی بازیهای ویدیویی جنبهی آکادمیک پیدا کند، احتمالا دههی نود به یکی از مهمترین دورههای آن تبدیل خواهد شد. بازیهای ویدیویی از دههی هفتاد به یک صنعت تبدیل شده بودند، ولی اغراق نیست اگر بگوییم در دههی هفتاد و هشتاد، با…
آخرین دیدگاهها