گفتگوی آزاد

    این صفحه جایگزین پست ثابت در وبلاگ خواهد بود.   نمایش تمامی نظرات

سرپوش آویختن (Lampshade Hanging) | معرفی عناصر داستانی (۳۰)

سِر توبی بلچ: آیا ممکن است؟ فابیان: اگر این نمایشی روی صحنه بود، می‌توانستم آن را محکوم به این کنم که قصه‌ای غیرقابل‌باور است. شکسپیر، شب دوازدهم، پرده‌ی سوم، صحنه‌ی چهار   سرپوش آویختن احتمالاً در مکالمه‌ی روزانه‌ی خود به جملاتی مانند …

Summertime Sadness | رمان پولاریس (قسمت اول)

فرض کنید به شما دستور دهند که باید افسرده‌ترین فرد کره‌ی زمین را بیابید و او را ذوق‌زده کنید. چند وقتی می‌شد که امیرحسین دانشورکیان از صمیم قلب احساس می‌کرد این ماموریت روی دوش او محول شده است و حالا او هدفش را در غیرمنتظره‌ترین مکان ممکن پی…
war-never-changes-fallout-series

درون‌مایه‌ی اصلی (Central Theme) | معرفی عناصر داستانی (۲۹)

درون‌مایه‌ی اصلی ادیان ابراهیمی: اسلام: رسیدن به خوشبختی از طریق تسلیم شدن در برابر خدا مسیحیت: نجات و رستگاری یهودیت: اطاعت از قوانین درون‌مایه‌ی اصلی درون‌مایه‌ی اصلی یا تِم یک اثر، فلسفه، پیام یا ایده‌ای است که در قلب آن قرار دا…
the-kid-1921-heartwarming

اشک‌آفرین (Tear Jerker) | معرفی عناصر داستانی (۲۸)

  اشک‌آفرین اگر آثار ادبی و سینمایی بسیار معروف و محبوب را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که همه‌شان به‌نوعی در برانگیختن احساسات اکثر مخاطبان خود موفق عمل کرده‌اند. اگر یک اثر بتواند در عمق احساسات مخاطب خود نفوذ و او را وادار به گریه…
Kujima_New_Game

تحلیل معنایی و زیباشناسانه‌ی اولین تریلر بازی Death Stranding

    هر نظری نسبت به شخص کوجیما داشته باشید، نمی‌توانید انکار کنید که نبض بازار دست اوست. او دقیقا می‌داند طرفداران‌اش از او چه می‌خواهند: ابهامات هیجان‌انگیز؛ و ظاهرا او انباری از چنین نوع ابهاماتی را در چنته دارد و هر ا…