گفتگوی آزاد

    این صفحه جایگزین پست ثابت در وبلاگ خواهد بود.   نمایش تمامی نظرات
the evolution of walter white

بسط شخصیت (Character Development) | معرفی عناصر داستانی (۴۰)

از آناکین اسکای‌واکر تا دارث ویدر   بسط و گسترش شخصیت بسط شخصیت تغییر در شخصیت‌پردازی یک شخصیت پویا در طول پیرنگ داستان است؛ به عبارتی تغییر یک شخصیت در طول داستان نشان‌دهنده‌ی بسط او است. تقریباً تمام داستان‌های روایی نوعی از بسط …
GMTK_Movement

ساز و کار مکانیک‌های حرکتی در بازی‌های ویدیویی | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۲۱)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به آموزش بازی سازی و بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصر…
GMTK_Open_World_Games

مسیریابی در بازی‌های دنیاباز | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۲۰)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به آموزش بازی سازی و بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصر…
GMTK_Nathan_Drake_Compass

چرا نیتن دریک به قطب‌نما احتیاج ندارد؟ | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۱۹)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و تلخیص و منطبق ک…
GMTK_Ico

فلسفه‌ی گیم‌دیزاین «طراحی تفریقی» در ICO | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۱۸)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و تلخیص و منطبق ک…
Until_Dawn_GMTK

آیا Until Dawn فیلم ترسناک خوبی‌ست؟ | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۱۷)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و تلخیص و منطبق ک…
Mandalorians - Header

مندلورین‌ها در Star Wars | آشنایی با دنیای جنگ ستارگان (قسمت ششم)

«ما فقط یک جامعه یا یک ارتش نیستیم آروئتی. ما یک فرهنگیم، یک آرمان. و تو نمی‌تونی آرمان‌ها رو بکشی. ولی شک نکن که ما می‌تونیم تو رو بکشیم.» مندلور نابودگر (Mandalore the Destroyer) مقدمه دنیای جنگ ستارگان پر شده از تشکیلات و گروه‌های جورواجور. پیش از این به …
۳ درسی که می‌توان از بازی نوبتی/همزمانNova-111 یاد گرفت | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۱۶)

۳ درسی که می‌توان از بازی نوبتی/همزمانNova-111 یاد گرفت | جعبه‌ابزار بازی‌سازان (۱۶)

تقریباً سه سالی می‌شود که کانال یوتیوب مارک براون (Mark Brown) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد. ما هم تصمیم گرفتیم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و تلخیص و منطبق ک…

پایان‌بندی‌های غافلگیرکننده؛ ۲۰ پیچش پیرنگ برتر در سینمای قرن بیست‌ویکم

کار پیچش پیرنگ (Plot Twist) صرفاً این نیست که تماشاچی را شوکه کند. این عنصر اگر درست به کار گرفته شود، می‌تواند تماشای یک فیلم را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کند. در ادامه فهرستی از پایان‌بندی‌های غافلگیرکننده فیلم‌ها در قرن بیست‌ویکم آورده شد…