گفتگوی آزاد
این صفحه جایگزین پست ثابت در وبلاگ خواهد بود. نمایش تمامی نظرات
دربارهی ریشههای سبک نقشآفرینی یا چرا بین نقشآفرینی غربی (CRPG) و ژاپنی (JRPG) تمایز قائل میشویم؟ | جعبهابزار بازیسازان (۱۰۴)
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آ…
۲۵ مغلطهی رایج + فهرست کامل مغلطهها به همراه هایپرلینک | مغلطه به زبان آدمیزاد (آخرین شماره)
پروژهی ترجمهی محتوای کتاب و سایت Logically Fallacious در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ شروع شد و اکنون، در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۹، پس از معرفی ۳۱۳ مغلطهی جورواجور به پایان رسیده است. مطالبی که در سایت دیجیکالا مگ (و متعاقباً سایت شخصی خودم) تحت عنوان «م…
Pacman: بازیای که بازیسازی را متحول کرد | جعبهابزار بازیسازان (۱۰۳)
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آ…
مغلطههای درجهدو (B-List Fallacies) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۳۱۳-۲۲۹)
محض یادآوری، یک مغلطهی منطقی (Logical Fallacy) شامل سه ویژگی زیر است: ۱. مغلطه باید خطا در برهان و استدلال (Reasoning) باشد، نه خطا در بیان واقعیات (Factual). ۲. مغلطه باید به طور رایج در استدلال به کار رود، یا در قالب خود استدلال یا تفسی…
Space Invaders: بازیای که صنعت گیم ژاپن موفقیت خود را مدیون به آن است | جعبهابزار بازیسازان (۱۰۲)
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آ…
مغلطهی جبرگرایی نسبت به گذشته (Retrospective Determinism) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۲۲۸)
تعریف: مغلطه جبرگرایی نسبت به گذشته موقعی اتفاق میافتد که شخصی فرض را بر این بگیرد که چون چیزی در گذشته اتفاق افتاده، ضرورتاً باید اتفاق میافتاد و نمیشود هیچ پیامد دیگری به جای آن متصور شد. معادل انگلیسی: Retrospective Determinism معادلها…
اشتباهی که سازندگان کسلوانیا: سمفونی شب مرتکب شدند | جعبهابزار بازیسازان (۱۰۱)
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آ…
مغلطهی کار خدا (God Wildcard Fallacy) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۲۲۷)
تعریف: مغلطه کار خدا موقعی اتفاق میافتد که شخصی برای توجیه دلیل و منطقی که نقض شده ادعا کند که این اتفاق کار خداست و هیچکس از کار خدا خبر ندارد. این مغلطه یکی از دگرگونیهای مغلطهی دادهی ناموجود (شمارهی ۱۵۷) است، با این تفاوت که در این م…
دارک سولز ۱ چه موهبتی دارد که بقیهی بازیهای Soulsborne از آن بیبهرهاند؟ | جعبهابزار بازیسازان (۱۰۰)
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آ…
آخرین دیدگاهها