«تصور کن میتوانستی باهوشتر، قویتر، سلامتتر باشی. اگر میتوانستی قدرتهای فوقالعادهای چون روشن کردن آتش با ذهن داشته باشی، چه حسی پیدا میکردی؟… این کاری است که پلاسمیدها (Plasmid) میتوانند برای انسان انجام دهند.» برخلاف خوشبینیای که در جملات نقلقولشده از اطلس (Atlas) موج میزند، اولین برخورد من با پلاسمیدها در بایوشاک بسیار ناخوشایند بود. […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. مقاله نوشتن دربارهی […]
کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) یکی از تحسینشدهترین و مشهورترین کتابها در حوزهی پشت صحنهی ساخته شدن بازیها در صنعت گیم است. صنعت گیم همیشه […]
از آلبر کامو نقل است: «در هر گوشه از خیابان، حس پوچی ممکن است به صورت هر انسانی سیلی بزند.» بنا به هر دلیلی، در هر لحظهای، ممکن است شرایطی برای ما پیش بیاید که بهموجب آن، هر چیزی را زیر سوال ببریم. در چنین لحظهای تار و پود وجود ما پاره میشود و حتی […]
Violence in video games is quite a controversial topic. Ever since the days of Doom and Mortal Kombat, this industry has been under attack by concerned parents and authorities for corrupting the minds of the youth and normalizing violence. But I personally find that debate uninteresting. I follow the philosophy of Cormac McCarthy when it […]
ماه دسامبر ماه بزرگداشت قاتلان حرفهای است. از کی تا حالا؟ از همین حالا. من در تقویم ماهی را به بزرگداشت قاتلان حرفهای و کاری که برای تمدن ما انجام میدهند اختصاص دادم. آنها اطمینان حاصل میکنند که سیارهی ما از افزایش جمعیت منفجر نشود. همچنین آنها باعث شدهاند یک سری بازی بسیار باحال ساخته […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. کمتری بازیای وجود دارد که ساخته شدنش بهاندازهی جنگ ستارگان ۱۳۱۳ (Star […]
معمولاً وقتی کسی آرمانهای تخیلی دربارهی عشق و عاشقی دارد، در نکوهش او میگویند: «زندگی مثل داستانهای عاشقانه نیست.» سریال آشنایی با مادر داستان عاشقانهای است که این وصلهها به آن نمیچسبد. این سریال از همان ابتدای کار یک جور نقد و ساختارشکنی دربارهی انتظارات بیشازحد آرمانگرایانه دربارهی عشق بود، چون شخصیت اصلی آن، تد […]
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم نوشتار، به فارسی برگردانم. این سری مقالات برای […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. صنعت بازی، من […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. مارچین ایوینسکی (Marcin Iwiński) زیر شبح استالینگرایی بزرگ شد، برای همین تجربهی […]
میاموتو موساشی (Miyamoto Musashi) یکی از مشهورترین ساموراییها و بزرگترین شمشیرزن ژاپن است. او در بیش از شصت دوئل شرکت کرد و حتی در یکیشان شکست نخورد. پس از فرار در جریان نبرد سکیگاهارا (Battle of Sekigahara)، موساشی به یک رونین تبدیل شد. او علاوه بر شمشیرزن، فیلسوف، هنرمند و یک بودایی آگاه نیز بود. […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. آیا بازیها باید […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. در یکی از آخرین روزهای سال ۲۰۰۷، کارکنان بانجی در سالن تئاتری […]
ستارههای انیمیشنهای سال ۲۰۲۲ بسیار متنوع بودند: از قهرمانان قدیمی و باسابقهی انیمیشن مثل پینکوکیو و گربهی چکمهپوش گرفته تا قهرمانان جوان و ماجراجوی جدیدی همچون دختر نوجوانی که با مشکلات ناشی از دوران بلوغ دستوپنجه نرم میکند. سازندگان این انیمیشنها برای ساختنشان چالشهای زیادی را پشتسر گذاشتند، چالشهایی که رسانهی خیالانگیز انیمیشن پیش روی […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)