گیمدیزاین بد چیست؟ این سؤالی بلندپروازانه است. گیمدیزاین بد آنقدر جنبههای مختلف دارد که باید آن را بازی به بازی، ژانر به ژانر و در بعضی موارد، مرحله به مرحله بررسی کرد. با این حال، در این مطلب قصد دارم دربارهی یک اصل کلی صحبت کنم که بسیاری از بازیها، از بسیاری از ژانرها، میتوانند […]
اکنون بهترین زمان ممکن برای این است که طرفدار انیمه باشید. دیگر گذشت آن زمانی که باید یک عالمه پول نوار VHS یا سیدی میدادید تا سه اپیزود از انیمهی پرطرفدارتان را دریافت کنید. گسترش شبکههای استریم و افزایش محبوبیت انیمه باعث شده اکنون عصر طلایی برای طرفداران انیمه – چه طرفداران آثار جدید، چه […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «دکمهی ریست را فشار بده: قصههایی از زمین خوردن و از جا بلند شدن در صنعت بازیسازی» اثر جیسون شرایر (Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry by Jason Schreier) است. وقتی جانکشن پوینت (Junction Point) و ایرشنال گیمز (Irrational Games) تعطیل شدند، صنعت […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. من اخیراً بازی […]
اگر بخواهیم به «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) و «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) و فلسفهی پشت جهانسازیشان بیرحمانه نگاه کنیم، این دو فیلم تلاشی از جانب مارول به نظر میرسند برای اینکه به کلکسیون شلخته و درهموبرهم کمیکهای مرد عنکبوتی – که طبق رسم […]
تصور کنید که در حال تجربهی یک بازی فانتزی/علمیتخیلی با جهانی زیبا، دنیاسازی عمیق و تعداد زیادی شخصیت جالب هستید. خورهی درونتان دقیقاً دنبال چنین چیزی است. ولی این وسط یک مشکل وجود دارد: دنیای درون بازی بیشازحد حول محور شما میچرخد. هر چیزی که در این دنیا وجود دارد، برای این ساخته شده تا […]
طی گذر سالها، در دنیای فیلمهای کمیکبوکی قانون نانوشتهای به وجود آمده: اینکه بتمن بیشترین میزان پرستیژ را بین ابرقهرمانها دارد و اگر قرار است فیلمی دربارهی او – یا حتی دربارهی شخصیتهای دنیای او – ساخته شود، باید یک سر و گردن از فیلمهای کمیکبوکی دیگر بالاتر باشد. آثار زیادی در پدید آمدن این […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «دکمهی ریست را فشار بده: قصههایی از زمین خوردن و از جا بلند شدن در صنعت بازیسازی» اثر جیسون شرایر (Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry by Jason Schreier) است. وقتی گوئن فری (Gwen Frey) برای اولین بار تعطیل شدن یک استودیوی بازیسازی […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. همانطور که احتمالاً […]
این روزها ساختن یک جهان فانتزی و داستان تعریف کردن در آن یکی از بخشهای بزرگ فعالیتهای ادبی و قصهگویی در همهی رسانههاست. صنعت فیلمسازی، سریالسازی و بازیسازی با عطش زیاد دنبال یک جهان فانتزی جذاب هستند تا دستگاه تولید محتوای خود را تغذیه کند؛ و واقعاً چه غذایی بهتر از یک جهان فانتزی خیالانگیز؟ […]
حتماً اسم متاورس (Metaverse) به گوشتان خورده: همان فضای مجازی اشتراکیای که قرار است به اینترنت سهبعدی تبدیل شود. منتها در هر بستری که اسم متاورس به گوشتان خورده، احتمالاً جنبهی مثبتی نداشته است. این پدیده در حال حاضر جنجالی است. کسانی که روی آن سرمایهگذاری کردهاند، آن را بهعنوان یک پدیدهی انقلابی در شرف […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. در قسمت پیشین […]
در هیچ دورهی زمانی دیگری بهاندازهی حالا شرایط برای هالیوود متزلزل نبوده است. پیشفرض همه این بود که ۲۰۲۳ اولین سالی خواهد بود که در آن از کرونا خبری نیست و بیشتر سینماها باز خواهند بود، ولی اعداد و ارقام مربوط به فروش فیلمها حکایت دیگری تعریف میکند. در زمان نوشته شدن این مقاله، طبق […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «دکمهی ریست را فشار بده: قصههایی از زمین خوردن و از جا بلند شدن در صنعت بازیسازی» اثر جیسون شرایر (Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry by Jason Schreier) است. این روزها تصورش سخت است، ولی زمانی بود – در دههی ۹۰ و […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. همچنان که تکنولوژی […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)