When you play video games, character design is only one of the dozens of different aspects that shape your experience. But it’s safe to say that the impact of this one aspect can be more significant compared to the others, especially in narrative-driven games. Character design determines how the player connects to the game, and […]
In a recent IGN article, there is an interesting paragraph: Bloodborne, released in 2015, in-between Dark Souls 2 and 3, saw FromSoft step out from behind the safety of its shield and go wildly on the offensive. By all-but-removing the player’s ability to block attacks, Bloodborne doubled down on a specific mode of playing a Souls […]
روبوکاپ (Robocop) یا پلیس آهنی از آن فیلمهاست که برخلاف انتظار عمل میکند. از اسم فیلم اینطور برمیآید که با یک فیلم اکشن خام و بیمایه طرفیم. در واقع این تصوری بود که پل ورهوفن (Paul Verhoeven)، کارگردان فیلم از آن داشت و اولین بار که فیلمنامه دستش رسید، بعد از خواندن چند صفحه آن […]
تاثیر کمیکبوکها در بسیاری از جنبههای جامعه دیده میشود. کمیکها میتوانند در جامعه تحول ایجاد کنند و به ما جنبهای نو و دیده نشده از آن را نشان دهند. از طرف دیگر، کمیکها میتوانند آشوبگر باشند و مرز تصوراتمان دربارهی کارهایی را که میتوان در بستر ادبیات بصری انجام داد گسترش دهند. همچنین کمیک میتواند […]
Game Developers are the new version of the old trope: a starry-eyed aspiring actor who goes to Los Angeles, dreaming of becoming a Hollywood star, but faces the harsh reality of the industry instead. Fortunately, in the game industry, that harsh reality is not extreme, like sleeping with an influential producer or becoming a Starbucks […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. در این روزهای […]
At the risk of sounding like an elitist and a gatekeeper, I’m here to explain why Dark Souls doesn’t need an easy mode. Dark Souls is being mentioned because it has become the ultimate talking point regarding the “difficulty setting” discussion. But this is not just about Dark Souls. It’s about every other game out […]
سال ۲۰۲۲ بهتازگی به پایان رسید و میتوان گفت سالی فوقالعاده برای صنعت بازی بود. الدن رینگ (Elden Ring) به ما یادآوری کرد که چرا باید از بانوان شمشیر به دست بترسیم. بازماندگان خونآشام (Vampire Survivors) برای مدتی کوتاه جایگاه هرویین را بهعنوان اعتیادآورترین مادهی مخدر تصرف کرد. دوستان عزیزمان در بلیزارد هم لطف کردند […]
در طی قرن نوزدهم و بیستم، عصر مدرن به بلوغ کامل رسید و پس از آن، جهانبینی مذهبی بهمرور قدرت و اهمیتش را از دست داد و پشت سرش بحران معناباختگیای به جا گذاشت که آن را نیهیلیسم یا هیچانگاری (Nihilism) مینامیم. ظهور نیهیلیسم باعث شد که فیلسوفها پس از مدتها، بار دیگر سعی کنند […]
یکی از درونمایههای بازی آلن ویک (Alan Wake) این است که قصهگویی ذاتاً پدیدهای قدرتمند است. از دل یک داستان – یعنی چند کلمه روی کاغذ – یک دنیا زاده میشود و توالیای از اتفاقات به جریان میافتند. با این حال، برخلاف زندگی واقعی، داستان پایانی مشخص دارد. با توجه به اینکه آلن ویک از […]
Have you heard of the Luddites? They were a group of English textile workers in the 19th century who destroyed textile machinery because they believed these pesky little machines would take their job away. As they say, history doesn’t repeat itself but often rhymes. Thanks to AI, the Luddite movement is back again, but there’s […]
گاهیاوقات، داستان پشت خلق یک اثر هنری بهاندازهی خود آن اثر جالب است. گاهیاوقات، ریشهی به وجود آمدن یک اثر هنری بخشی از محتوای آن است. داستان فرناندو پسوا (Fernando Pessoa)، نویسندهی قرن بیستمی و شاهکارش کتاب دلواپسی (The Book of Disquiet) گواهی بر این مدعاست. داستان پشت نوشته شدن این کتاب خودش انگار از […]
اگر بازی خونآشام بالماسکه: تبارها (Vampire the Masquerade: Bloodlines) را بازی کرده باشید، احتمالاً موسیقی مرحلهی هتل اوشن هاوس (Ocean House Hotel) را بهخاطر دارید. موسیقی این مرحله در شما حس انتظار ایجاد میکند: انتظار وقوع یک اتفاق ناگوار. این موسیقی بهتنهایی قدرت اتمسفر یا جوسازی را نشان میدهد. ولی جوسازی به این سادگیها نیست. […]
حس پوچی و بحران وجود ذهن سورن کیرکگور (Søren Kierkegaard)، فیلسوف و متخصص الهیات دانمارکی و قرن نوزدهمی را عمیقاً درگیر کرده بود. برای همین او ایدههایی عمیق و تکاندهنده را اکتشاف کرد و روی کاغذ نوشت که در نهایت طرز فکر انسان مدرن دربارهی فلسفه، مذهب و روانشناسی را به چالش کشیدند. بسیاری افراد […]
The game dev journey is quite an adventurous one. It sounds great to become a game developer, but you need to know there’s a tough road ahead. The game industry is not kind to those who serve it, but it can be rewarding to those who have a passion for it. All the long hours […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)