8. Assassins Creed 1 845x580 - بلاگ

کار من نقد بازی‌های ویدئویی است. البته هر از گاهی هم سازندگان بازی‌ها پیش از انتشار بازی‌شان، نسخه‌ی اولیه‌ی آن را برای من می‌فرستند تا از من بازخوردی معقول دریافت کنند. البته آن‌ها نیز به‌اندازه‌ی هرکسی از تعریف و تمجید لذت می‌برند، ولی در نهایت سوال‌شان این است: مشکل بازی چیست؟ من استعداد خوبی در […]

7. God of war 3 845x580 - بلاگ

یک بازی – فارغ از ژانرش – برای قشرهای گسترده‌ای از بازیکنان جذاب خواهد بود؛ خواه بازیکنان عامه‌پسند، خواه حرفه‌ای. از این نظر، این‌که بازیکن بتواند درجه‌سختی بازی را متناسب با توانایی‌ها و حوصله‌اش تغییر دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی رویکرد بازی‌های ویدئویی به مفهوم درجه‌سختی در سال ۲۰۲۳ مشکل دارد. این رویکرد […]

6. Lords of the Fallen 1 1 845x580 - بلاگ

بازیسازان زیادی تلاش کرده‌­اند تا از موفقیت و حال­‌وهوای سری دارک سولز تقلید کنند. برخی موفق شده­‌اند، ولی بیشترشان شکست خورده‌اند. ولی چرا؟ چرا بیشتر بازی­‌های سولزلایک موفق نشده­‌اند از ژانری تقلید کنند که روی کا‌غذ تقلید کردن از آن آسان به نظر می‌­رسد؟ در این مطلب می­‌خواهیم توضیح دهیم که چرا بسیاری از بازی­‌ها […]

5. Call of Duty Warzone 1 845x580 - بلاگ

اخیراً رابط کاربری در بازی­‌های تراز اول افت شدیدی کرده است. این رابط­‌های کاربری تکراری، یکنواخت و ضعیف به نظر می­‌رسند. ولی سوال اینجاست که چرا؟ چرا در صنعتی که میلیون­‌ها دلار صرف ساخت این بازی­‌ها می­کند، یکی از اصلی­‌ترین عناصر بازی اینقدر بی­‌کیفیت طراحی می­‌شود؟ در این مطلب قصدمان بر این است که ببینیم […]

4. Sekiro 1 845x580 - بلاگ

چرا ما فیلم‌های غمگین را تماشا می‌کنیم؟‌ چرا خود را درگیر چیزی می‌کنیم که هدفش القای یک حس منفی است؟  ‌ حال بیایید سوالی مشابه را در بستر بازی‌ها بپرسیم: چرا ما اثری را بازی می‌کنیم که بابت کوچک‌ترین اشتباهات ما را مجازات می‌کند و پیشرفتی را که حاصل کردیم از ما می‌گیرد؟ بازی‌های بی‌رحمانه‌ای […]

3. banner 1440x780 1 845x580 - بلاگ

معمولاً وقتی صحبت از فلسفه در میان می‌آید، ذهن مردم سمت سر و کله زدن با مفاهیم و سوالات انتزاعی سخت و پیچیده می‌رود که شاید در نگاه اول، کاربردی جز رساله نوشتن در فضای آکادمیک نداشته باشند. با این‌که بخش زیادی از فلسفه درباره‌ی پرداختن به همین مسائل است، ولی فلسفه یک جنبه‌ی دیگر […]

2. Movie 1401.12.07 3 845x580 - بلاگ

فیلم‌هایی که در کمتر از ۹۰ دقیقه حرف خود را می‌زنند، جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارند، ولی تماشای فیلم‌هایی که مدت زمان‌شان بیش از ۳ ساعت است نیز لذت خاص خود را دارد، خصوصاً اگر برای مدت طولانی در خانه باشید، مثل ایام نوروز. برخی از فیلم‌هایی که بالای ۳ ساعت هستند، صرفاً ساختار […]

17. Destiny 1 845x580 - بلاگ

همچنان که صنعت بازی در حال گسترش یافتن است، شاهد گسترش نوعی بیماری هستیم: نگاه کردن به فهرست بی‌انتهایی از بازی‌ها با بی‌تفاوتی و غر زدن درباره‌ی این‌که چیزی برای بازی کردن نداریم. ولی چرا این اتفاق می‌افتد؟ چرا شروع کردن یک بازی و تمام کردن آن اینقدر سخت شده؟ در این مطلب، قصد ما […]

16. Kuze Yakuza 0 - بلاگ

به قول مگامایند (Megamind)، شخصیت کارتونی از انیمیشنی به همین نام، تنها فرق بین یک شرور و ابرشرور، شیوه‌ی ارائه است. هر اراذل اوباشی می‌تواند وارد معرکه شود و درگیری ایجاد کند، ولی فقط یک شرور واقعی، یک استاد واقعی فاجعه، به‌شکلی حماسی وارد زمین مبارزه می‌شود و همه‌ی نظاره‌گران را انگشت‌به‌دهان می‌گذارد. شرورهای ویدئوگیم […]

15. Sherlock Holmes Chapter One - بلاگ

در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقه‌ی عرصه‌ی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشه‌ی آن به کجا برمی‌گردد. با ما همراه باشید. در سری مطالب […]

13. Fortnite FOMO - بلاگ

چند سالی می‌شود که کانال یوتیوب جعبه‌ابزار بازی‌سازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبه‌های مختلف بازی‌های ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه می‌پردازد.  من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم نوشتار، به فارسی برگردانم. این سری مقالات برای […]

Whale Trailer Thumbnail Clean FS 1 short 845x580 - بلاگ

«نهنگ» (The Whale) داستانی است که انگار در سینمای دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky) از قبل برای آن جایگاه ویژه‌ای رزرو شده بود. آرونوفسکی استاد پرداختن به داستان‌هایی شخصی با رویکردی آزاردهنده و تاریک است؛ داستان انسان‌های معتاد، کشتی‌گیری پا‌به‌سن‌گذاشته، رقاص باله‌ای که علاقه‌ای دیوانه‌وار به بی‌نقص‌بودن دارد و در این مسیر روح و جسم خود […]

Mount Blade 1030x579 1 845x579 - بلاگ

AI miracles are the talk of the town nowadays and one of the most recent developments in the field is AI dialogue. A longtime dream of gamers has become a reality now: you can talk to NPCs inside video games. Not by choosing dialogue options, but by literally typing to them whatever you like and […]

14. Avatar 2 - بلاگ

در «آواتار ۲: راه آب» (Avatar 2: The Way of Water) سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) در نقش دو شخصیت بازی می‌کند: هم یک نوجوان ناوی (Na’vi)، هم مادر انسان زیست‌شناس او که در فیلم اول دار فانی را وداع گفت. همچنین «آواتار ۲» فروش گیشه‌ای ۲ میلیارد دلاری داشته است. وجه اشتراک این دو حقیقت […]

bloodborne screen 08 ps4 eu 10nov14 1030x560 1 845x560 - بلاگ

To understand the importance of concept arts and 2D art production in video games, one must simply imagine video games without them. It’s possible to design a level without one, but that the end result would be – for the lack of a better word – lame. As games became more visually complex, creating 2D […]