وقتی Divine Divinity (که در این مقاله برای راحتی بیشتر «دیوینیتی» صدایش میکنیم) در سال ۲۰۰۲ انتشار یافت، با استقبال فراگیری مواجه نشد. دلیل این اتفاق را به سه عامل نسبت دادهاند: اول: اسم بازی که تلاش رقتانگیزی از جانب ناشر بازی CDV برای اعمال نوعی واجآرایی بازارپسند و دهانپرکن است، ولی در عمل شبیه به یک ترجمهی بد و […]
اگر به من بود، بازیهای ماجرایی لوکاس آرتز را به عنوان داروی ضد افسردگی تجویز میکردم. نه صرفاً به خاطر اینکه جو شادی دارند یا سرگرمکننده و مفرح هستند – آثار زیادی هستند که از این ویژگیها برخوردارند – بلکه به این خاطر که باعث میشوند نسبت به خودتان حس خوبی پیدا کنید. دنیایبازیهای ماجراجویی […]
اگر روزی پرداختن به تاریخچهی بازیهای ویدیویی جنبهی آکادمیک پیدا کند، احتمالا دههی نود به یکی از مهمترین دورههای آن تبدیل خواهد شد. بازیهای ویدیویی از دههی هفتاد به یک صنعت تبدیل شده بودند، ولی اغراق نیست اگر بگوییم در دههی هفتاد و هشتاد، بازیسازان بیشتر مشغول آزمون و خطا بودند تا تلاش برای خلق […]
اگه تصمیم دارید نمایشنامههای شکسپیر رو بخونید/ببینید و براتون سواله که از کجا شروع کنید و با چه ترتیبی برید جلئ، شاید این چارت بهتون کمک کنه:
سایت Geeediting.com اخیراً نمادینترین آثار ادبیای رو که زمینهشون یکی از ۱۵۰ کشور منتخبه، توی یه چارت جمع و منتشر کرده. البته طبیعناً لیست سلیقهایه و انتخابهای سوالبرانگیز هم توش کم نیست (مثل انتخاب «دراکولا»ی برام استوکر به عنوان نمادینترین اثری که توی رومانی واقع شده)، ولی مسلماً توی یاد گرفتن اسم کلی کتاب و […]
«وارکرفت» (یا هنر نبرد) واقعا نیازی به معرفی ندارد. وارکرفت ۳، ماد دوتا، کتابهای اقتباسی کریستی گولدن، فیلم اقتباسی دانکن جونز و از همه مهمتر بازی نقشآفرینی کلان دنیای وارکرفت که در دوران اوج خود بیش از ۱۲ میلیون مشترک داشت و پس از گذر ۱۲ سال با قدرت به حیات خود ادامه میدهد، همه […]
برخی از آثار داستانی تجربهای آنچنان شخصی برای مخاطبشان رقم میزنند که نوشتن راجع بهشان بیفایده است مگر به قصد ترغیب خواننده به تجربه کردنشان. Fallout مسلما یکی از این عناوین است؛ یک نقشآفرینی نوبتی که شرکت بدفرجام «اینترپلی» (Interplay) سال ۱۹۹۷ آن را برای رایانههای شخصی منتشر کرد و در حال حاضر تا حدی زیر سایهی […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)