تصاویری که روی مانیتورتان میبینید از نقطههای ریزی به نام پیکسل تشکیل شدهاند. روی پراستفادهترین تنظیمات وضوح تصویر (Resolution)، صفحهی نمایشگر بیش از ۲ میلیون پیکسل نمایش میدهد و کامپیوتر باید تصمیم بگیرد که با هر پیکسل چهکار کند تا بتواند یک تصویر بسازد. برای انجام این کار، کامپیوتر به مترجم نیاز دارد؛ چیزی که […]
What is bad game design? That’s an ambitious question to ask. Bad game design is so multi-faceted that you should analyze it game by game, genre by genre, and in some cases, level by level. However, in this blog post, I want to talk about a guiding principle that many games, from many genres, can […]
اگر به سبک بریتانیا نظرسنجیای با موضوع «۱۰۰ ایرانی برتر تاریخ» برگزار کنیم، یکی از افرادی که شانس قوی برای اختصاص دادن مقام اول را به خود دارد، ابوالقاسم فردوسی است. حتماً تمام ادعاهای مربوط به او را شنیدهاید: اینکه او زبان و فرهنگ فارسی را نجات داد، اگر بهخاطر او نبود، شاید اکنون ما […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۳، گروهی از بازیسازان خسته در آپارتمانی تنگ […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. از یک آدم […]
آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) معرف حضور همه است؛ قهرمان اکشن فیلمهای دههی هشتاد و نود که با هیکل پرورشاندامی، لهجهی اتریشی غلیظ و سبک بازیگری خشک، ولی بهطور توضیحناپذیری جذابش به یکی از نمادهای سینما تبدیل شده است. او هیچگاه موفق نشد از لحاظ سینمایی اعتبار کسب کند، ولی از معدود بازیگرهایی بود که صرفاً […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. من مشغول استریم […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. وبسایت The Consumerist هر ساله نظرسنجیای با عنوان «بدترین شرکت آمریکا» برگزار […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. در تابستان ۲۰۰۴، اعضای بخش مدیریت استودیوی انسمبل (Ensemble Studios) سوار بر […]
On the 15th of October, Hellena Taylor, the voice actress for Bayonetta, posted some videos on Twitter and created a massive controversy by claiming that Nintendo, the publisher, only offered her 4,000$ for her work on Bayonetta 3. She was so mad that she asked the fans to boycott the game and give the money to charity […]
تا به حال با یکی از دوستانتان به یک کافیشاپ زنجیرهای رفتهاید؟ تا بهحال شده در این شرایط دوستتان خاطرنشان کند که انگار این کافیشاپها همهجا هستند؟ به این فکر کردهاید که چه میشد اگر یکی از این کافیشاپها فروشگاهی بود که هر کجا که میرفتید، دنبالتان میآمد؟ بعضی از شخصیتهایی که در بازیها به […]
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدئوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدئویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدئوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم نوشتار، به فارسی برگردانم. این سری مقالات برای […]
فیودور داستایوفسکی عموماً بهعنوان یکی از بهترین رماننویسان تاریخ شناخته میشود. آثار ادبی او چنان بینش عمیقی به روان انسان، و خصوصاً رابطهی روان انسان با ساختارهای اجتماعی و سیاسی فراوان دنیای مدرن فراهم میکند که علاوه بر رماننویس، او بهعنوان یک روانشناس و فیلسوف برجسته نیز شناخته شده است. در آثار او سعی شده […]
از بین تمام قدرتها و قابلیتهایی که عموماً در آثار داستانی استفاده میشوند، تلهپورت کردن، یا دورجابجایی، هم از لحاظ کارآمد بودن و هم از لحاظ باحال بودن جزو بهترینهاست. ایدهی پشت این قابلیت ساده است: اینکه در یک چشم به هم زدن خود را بهطور کامل از یک نقطه به نقطهی دیگر منتقل کنید. […]
در اسم هرکس قدرت زیادی نهفته است؛ اسمها با خود وزن و معنا به همراه دارند. اسم گذاشتن روی یک نفر یعنی اینکه بتوانید ویژگیهایی را بهشان نسبت دهید و شناساییشان کنید. با این حال، کسانی که اسم ندارند، از اشخاص اسمدار بهطور قابلتوجهی قدرتمندترند. وقتی اسمی نداشته باشید، ردگیری کردن و پیدا کردنتان سختتر […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)