یک بیانیهی معروف وجود دارد (خصوصاً در فیلمهای رزمی) که میگوید زور زیاد، در صورتی که با مهارت بالا همراه نباشد، ارزشی ندارد. برای همین است که در این فیلمها استاد هنرهای رزمی شخصی لاغر است که با ضربات استادانه رقیبانی درشتتر از خود را نقش زمین میکند. با این حال، این مهارت هم حد […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. در ۱۵ می ۲۰۱۲، صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا کلاینت اینترنتی […]
یک لحظه به این فکر کنید که چه عواملی باعث میشود یک بازی ویدئویی عالی باشد؟ گرافیک چشمنواز، مکانیزمهای گیمپلی مفرح و ستپیسهای فوقالعاده همه جوابهایی قابلقبول هستند، ولی آنها را فراموش کنید. بازی ویدئویی تنها رسانهای است که میتواند یک دنیای خیالی در اختیار مخاطبانش قرار دهد تا در آنجا به اکتشاف بپردازند و […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. امبر هیگمن (Amber Hageman) وقتی برای اولین بار اریک بارونی (Eric Barone) […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. سیزیف را که […]
«سیگیل تقاطع جهانها و منزلگاه همهی سیاحتگران میانجهانی حلقهی بزرگ است. زیر نگاه آرام و هوشیار بانوی درد، سیگیل از هیاهوی سیاست و خونریزی کشمکشهایی که در جهانهای موازی جریان دارند بهدور است، خصوصاً جهانهای پایینی که در آنها جنگ و خونریزی هیچگاه تمامی ندارد. فردی هوشمند هرچه بشنود، میداند که بیشتر جهانها از غریبهها […]
سفر اورواچ (Overwatch) از بلیزکان ۲۰۱۴ (Blizzcon 2014) شروع شد. البته اگر بخواهیم دقیقتر باشیم، بازی در ابتدا یک پروژهی لغوشده به نام تایتان (Titan) بود که کار روی آن در سال ۲۰۰۷ شروع شد، ولی در سال ۲۰۱۴ بود که برای اولین بار اثری از اورواچ دیدیم. در آن سال تریلر سینمایی و تریلری […]
Imagine playing a fantasy/sci-fi game with a gorgeous world, profound lore, and many interesting characters. That’s exactly what the geek inside you yearns for. But there’s a catch: the world feels too centered around you. Everything exists in this world for you to interact with. Everyone lives to explain plot threads to you. Basically, the […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. اگر در پروسهی […]
یکی از قوانین کلی دربارهی خونآشامها در آثار داستانی این است که هرچه پیرتر باشند و بیشتر زاد و ولد کرده باشند، قدرتمندتر میشوند. با توجه به اینکه در زمینهی خونآشام: بالماسکه (Vampire: the Masquerade)، تمدنی پرجزئیات حول محور خونآشامها شکل گرفته، نیاز به گفتن نیست که یک سری خونآشام بسیار پیر در این مجموعه […]
بازیهای نقشآفرینی رومیزی موفق نشدند بهطور گسترده در فرهنگ ایران جا بیفتند، ولی میراث آنها، یعنی بازیهای ویدئویی نقشآفرینی این عدم محبوبیت را جبران کردند و امروزه بازیهای نقشآفرینی، چه غربی و چه ژاپنی، طرفداران بسیار زیادی در کشورمان دارند. شاید باورش سخت شود، ولی همهی این بازیها بهطور مستقیم یا غیرمستقیم یک ریشهی یکسان […]
داستانهای فرعی قرار است مکملی برای داستان اصلی باشند و هدفشان میتواند چیزهای مختلفی باشد: فراهم کردن زنگ تفریح طنزآمیز، پرداختن به درونمایههای بازی از زاویهدیدی متفاوت و فراهم کردن فرصتی برای استراحت شخصیتها بین اتفاقات مهم. البته گاهی هم داستانهای فرعی صرفاً محتوای زائد هستند. ولی وجهاشتراک همهی آنها این است که از لحاظ […]
نمیدانم آیا کس دیگری هم میتواند با این حس همذاتپنداری کند یا نه، ولی وقتی تعداد زیادی گیم بازی کنید، اتفاقی میافتد. ناگهان میبینید که میتوانید همهی لایههای مخفی گیمپلی و الگوهای طراحی دشمن و طراحی مرحله را پیش از اینکه حتی در بازی پدیدار شوند، حدس بزنید. مثلاً ممکن است: بعد از ورود به […]
«ارباب حلقهها» اثری است که بهخاطر به تصویر کشیدن نبرد بین خیر و شر مشهور است، بنابراین جای تعجب ندارد که میزبان یک سری از بهیادماندنیترین و نمادینترین شخصیتها و نژادهای خوب و خیرخواه در بین آثار فانتزی است. در این مطلب تعدادی از مهمترین این شخصیتها و نژادها معرفی شدهاند. آشنایی با شخصیتها و […]
It’s safe to say that Metaverse race has a controversial reputation at this stage. While the people who invested in the project tend to call it the next big thing, the public find it dubious at best. Just check out the “What is the Metaverse” video on the BBC channel and compare the video’s tone […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)