«احتمالات بینهایت» شبیه شعار تبلیغاتی توخالیای است که به یک شرکت لپتاپسازی یا برند لوازم ورزشی تعلق دارد. دلیل توخالی بودن آن این است که زندگیهای ما اغلب بسیار خطی هستند. در نظر گرفتن تمام احتمالات ممکن و همهی کارهای متفاوتی که میشد انجام داد، خطی بودن زندگی انسانها را کمی تا قسمتی غمانگیز جلوه […]
چند سالی میشود که کانال یوتیوب جعبهابزار بازیسازان (Game Maker’s Toolkit) در ویدیوهایی کوتاه و آموزنده به بررسی و توصیف جنبههای مختلف بازیهای ویدیویی و مفاهیم مربوط به این حوزه میپردازد. من تصمیم گرفتم محتوای این ویدیوها را با کمی تصرف و منطبق کردن آن با مدیوم نوشتار، به فارسی برگردانم. این سری مقالات برای […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. بازیهای ویدئویی، مثل هر اثر هنری دیگری، بازتابی از سازندهیشان هستند. افسانهی […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. در صنعتی که […]
فکر کنم همه موافق باشیم که کشتن اشخاص کاری بسیار جالب است؛ البته در صورتیکه این اشخاص شخصیتهای خیالی داخل داستان باشند. هیچ تردیدی وجود ندارد که در راستای پیش بردن داستان به آن مسیری که مدنظرتان است، گاهی اوقات کشتن شخصیتهای نزدیک به شخصیت اصلی کاری پرهزینه، سخت و در عین حال ضروری است. […]
بازیهای نقشآفرینی رومیزی موفق نشدند بهطور گسترده در فرهنگ ایران جا بیفتند، ولی میراث آنها، یعنی بازیهای ویدئویی نقشآفرینی این عدم محبوبیت را جبران کردند و امروزه بازیهای نقشآفرینی، چه غربی و چه ژاپنی، طرفداران بسیار زیادی در کشورمان دارند. شاید باورش سخت شود، ولی همهی این بازیها بهطور مستقیم یا غیرمستقیم یک ریشهی یکسان […]
این روزها استیم چهرهی پیسی گیمینگ است، ولی این پلتفرم مخصوص خرید، بازی کردن و بهروزرسانی بازیهای کامپیوتر، ره صدساله را یکشبه طی نکرد. چهرهی این فروشگاه دیجیتالی بازیها طی سالها تغییر زیادی کرده است و از یک پورتال ساده برای بهروزرسانی کانتر استرایک ۱.۶ به وبسایت و برنامهی همهکارهای تبدیل شده است که در […]
نغمهی یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) پر از شخصیتهای پیچیدهای است که سعی دارند تخت آهنین (The Iron Throne) را تصاحب کنند یا حداقل در دنیای بیرحم داستان زنده بمانند. هرکدام از شخصیتها از راهوروش مخصوص خود برای رسیدن به هدفش استفاده میکند، ولی در طول داستان مشخص میشود که بعضی […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. معمولاً در اولین […]
شناسنامهی سریال «پسران» خالق: اریک کریپکی بازیگران: کارل اوربن، آنتونی استار، جک کویید، ارین موریارتی و… خلاصه داستان: گروهی از یاغیان در صدد مبارزه با ابرقهرمانهای فاسدی برمیآیند که در حال سوءاستفاده از ابرقدرتهایشان هستند. امتیاز کاربران IMDb به سریال: ۸.۷ از ۱۰ امتیاز متاکریتیک: فصل اول: ۷۴/۱۰۰ / فصل دوم: ۸۰/۱۰۰ / فصل سوم: ۷۷/۱۰۰ بیان این ادعا […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. مهمترین سوالی که باید در عرصهی بازیسازی پرسیده شود، هیچ ربطی به […]
«ارباب حلقهها» اثری است که بهخاطر به تصویرکشیدن نبرد بین خیر و شر مشهور است، بنابراین جای تعجب ندارد که میزبان تعدادی از بهیادماندنیترین و نمادینترین شخصیتها و نژادهای پلید در بین آثار فانتزی است. در این مطلب تعدادی از مهمترین این شخصیتها و نژادها معرفی شدهاند. سارون «اکنون سارون به ساحری با قدرتی دهشتناک […]
لیگ آو لجندز (League of Legends) پیش از اینکه میلیونها بازیکن به خود جذب کند، میلیاردها دلار سود به ارمغان بیاورد و مسابقات حرفهای با ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد، بیشتر یک ایده بود تا یک بازی. بازیای که تا یک سال قبل از انتشار رسمی لیگ آو لجندز وجود داشت، خیلی خوب نبود. از […]
بازیهای نقشآفرینی رومیزی موفق نشدند بهطور گسترده در فرهنگ ایران جا بیفتند، ولی میراث آنها، یعنی بازیهای ویدئویی نقشآفرینی این عدم محبوبیت را جبران کردند و امروزه بازیهای نقشآفرینی، چه غربی و چه ژاپنی، طرفداران بسیار زیادی در کشورمان دارند. شاید باورش سخت شود، ولی همهی این بازیها بهطور مستقیم یا غیرمستقیم یک ریشهی یکسان […]
متنی که در ادامه میبینید، بخشی از کتاب «خون، عرق و پیکسلها: داستانهای پیروزمندانه و پرتنش دربارهی چگونگی ساخته شدن بازیهای ویدیویی» اثر جیسون شرایر (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made by Jason Schreier) است. مقدمه بیایید فرض را بر این بگیریم که میخواهید یک بازی ویدیویی […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)