در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. عبارت «بومر شوتر» […]
جابجایی سریع (Fast Travel) مکانیزمی است که این روزها انتظار میرود در بیشتر بازیهای نقشآفرینی دنیاباز وجود داشته باشد. در این بازیها نقشهیتان را بیرون میآورید، روی یک نقطه کلیک میکنید و به همین سادگی به آن نقطه منتقل میشوید. این مکانیزم اصلاً واقعگرایانه نیست و روی روند گیمپلی دستانداز ایجاد میکند، ولی مشکلات زیادی […]
Have you heard the news? The Information Age is over. We live in the Meme Age right now. Cold hard facts do not excite people anymore. Normal ads are becoming parodies of themselves. We had a guy who became the most powerful man in the world for 4 years by trolling the media and their […]
جملهی قصار گاهی بریدهای از یک متن زیبای بلندتر است. گاهی هم خودش به یک فرم هنری تبدیل میشود. اسکار وایلد مسلماً دیدگاه دوم را به جملات قصار داشته است، چون با نگاهی به نوشتهها و آثار او، میتوان پی برد که او به بیان جملاتی که در عین کوتاه بودن، شما را شگفتزده کنند […]
کمدین خوب کسی است که هم بامزه است، هم جذبهی و مهارت بالایی برای اجرای زنده دارد. کمدین خوب باید در آن واحد هم باهوش باشد، هم نویسندهای خوب و هم بازیگری خوب. او باید بتواند تماشاچیان را تحتتاثیر قرار دهد و سرگرم کند. کمدی کار سختی است. برای همین است که فقط کمدینهای عالی […]
«میدونی، یه جا خوندم که مدتها پیش، یه جادوگر خرس جغدنما رو بهعنوان محافظ خودش خلق کرد. این جادوگر قدرت خرس و قدرت جغد رو با هم ترکیب کرد تا مخلوقش به بیشترین میزان توانایی برسه.» «خب که چی؟» «خب این مسئله همیشه برام سوال بود. چرا برای خرس جغدنما بال نذاشت؟ منظورم اینه که […]
راضی نگه داشتن طرفداران خود بسیار مهم است. طرفداران کسانی هستند که با ذوق و اشتیاق خود از بازی اول مجموعه حمایت کردند و موفقیت بازی و در نتیجه، ساخته شدن دنبالههایش را امکانپذیر کردند. گاهیاوقات یک دنباله (یا پیشدرآمد یا هر نوع بازی مرتبط دیگری) طرفداران را ناامید میکند. آنها احساس میکنند که بازی […]
ایو آنلاین (EVE Online) یک بازی نقشآفرینی کلان آنلاین (MMORPG) است که بهخاطر یک سری ویژگی منحصربفرد معروف است: نبردهای فضایی بزرگ که دههزار بازیکن واقعی در آن دخیل هستند بازیکنانی که پس از سالها دوستی سر متحدانشان کلاه گذاشتند حوصلهسربرترین استریمهایی که در توییچ دیدهاید! با این حال، جالب بودن ایو آنلاین دلیل بزرگتری […]
اخیراً وقتی داشتم «تاپگان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) را تماشا میکردم، به این فکر کردم که بازیگران و دستاندکاران فیلم چه زحمتی کشیدهاند تا صحنههای نبردهای هوایی را فیلمبرداری کنند. تماشای این فیلم باعث شد که یکی از ویژگیهای ناخوشایند فیلمهای مدرن که مدتهاست آزارم میدهد بیشتر به چشمم بیاید: اشباع فیلم با تصویرسازی کامپیوتری […]
وقتی بایوشاک بیکران (Bioshock Infinite) منتشر شد، هوش از سر خیلیها برد. هنوز که هنوز است، طراحی کلومبیا، شهری که بازی در آن واقع شده، جزو بهترین نمونههای طراحی هنری نه فقط در دنیای بازیها، بلکه در دنیای سرگرمی است. شاید از لحاظ خیالانگیز بودن بتوان آن را با بلید رانر (Blade Runner) یا آثار […]
شاید حالا باورش سخت باشد ولی زمانی ستارههای سینما بهعنوان خدایانی بین انسانها پرستش میشدند. مردم به آنها به چشم الگو نگاه میکردند و بهعنوان تجسمی زنده از «رویای آمریکایی» برایشان احترام قائل بودند. ستارههای سینما بهشکل افرادی باشکوه، باکلاس و خارقالعاده به تصویر کشیده میشدند که از دسترس افراد عادی خارج بودند، انگار به […]
با اینکه خوردن و آشامیدن برای شخصیتهای فیلمهای سینمایی کاری عادی به حساب میآید، هیچکس خوردن و آشامیدن را مثل تارانتینو به تصویر نمیکشد. در این مقاله قصدمان بر این است که رویکرد خاص تارانتینو به خوردنیها و نوشیدنیها را شرح دهیم. در فیلمهای کوئنتین تارانتینو موتیفها یا بنمایههای زیادی وجود دارند. از این موتیفها […]
«خردکنندگان ذهن در اعماق زمین ساکناند و ترجیح میدهند همانجا بمانند. گاهیاوقات در درههای عمیق و ویرانههایی که تا نیمه زیر خاک دفن شدهاند مشاهده شدهاند، ولی جهان زیر زمین قلمروی آنهاست. خردکنندگان ذهن در این مکان، که پر از گونهها و هیولاهای ترسناک است، جزو وحشتناکترین شکارچیان تاریکی به حساب میآیند. کسانی که کارشان […]
در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقهی عرصهی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشهی آن به کجا برمیگردد. با ما همراه باشید. اخیراً خبر به […]
آیا شما از استفاده کردن از آیتمهای مصرفی – مثل معجون سلامتی و طومارهای اجرای طلسم – احساس شرم میکنید؟ آیا وقتی از یک طومار طلسم قوی برای پیروزی در نبردی سخت استفاده میکنید، حس اضطراب بهتان دست میدهد؟ آیا دائماً به این فکر میکنید که شاید در آینده در نبردی سختتر بهش نیاز داشته […]
آخرین دیدگاهها
(Ad Hominem – Abusive) | مغلطه به زبان آدمیزاد (۵)