red faction - بلاگ

این مطلب در ۲۴ ژولای ۲۰۰۹ منتشر شده است. می‌دانید مشکل من با بازی گروه سرخ: جنگ چریکی (Red Faction Guerilla) چیست؟ این است که در این بازی از جنگ چریکی خبری نیست. جنگ چریکی یعنی جنگ علیه نیرویی به‌مراتب قدرتمندتر و با تجهیزات بهتر. بله، از لحاظ فنی بازی درباره‌ی همین است، ولی در […]

de dust2 - بلاگ

با این‌که کانتر استرایک (Counter Strike) نیازی به معرفی ندارد، ولی محض احتیاط بهتر است که به‌طور خلاصه و مفید معرفی‌نامه‌ای از این بازی و این نقشه ارائه کرد. کانتر استرایک یک بازی اکشن اول شخص آنلاین چندنفره است که اولین نسخه از آن حوالی سال ۲۰۰۰ در دسترس عموم قرار گرفت. این بازی درباره‌ی […]

Gothic 1 map analysis - بلاگ

امروزه، ما انتظارات زیادی از نقشه‌ی بازی‌ها داریم. ما انتظار داریم که در نقشه‌ها، هرآن‌چه که لازم است بدانیم، به‌طور دقیق نشانه‌گذاری و مقصد بعدی‌مان با پیکانی بزرگ مشخص شده باشد. همچنین باید بتوانیم با استفاده از نقشه به هر مکانی که قبلاً در طول سفرمان واردش شده‌ایم برگردیم. به‌عبارتی به‌کمک نقشه وقت باارزش‌مان هیچ‌گاه […]

Spider Man Header - بلاگ

این روزها مرد عنکبوتی فرهنگ عامه را تسخیر کرده است. هر روز خبر جدیدی از ساخته شدن یک فیلم، سریال یا بازی جدید بر اساس دیوارنورد موردعلاقه‌یمان به گوش می‌رسد. تازه کمیک‌های مرد عنکبوتی که در دهه‌ی ۲۰۲۰ قرار است منتشر شوند جای خود دارند. برای ارج نهادن به علاقه‌ای که به مرد عنکبوتی داریم، […]

Adventure game - بلاگ

در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقه‌ی عرصه‌ی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشه‌ی آن به کجا برمی‌گردد. با ما همراه باشید. جدیداً شنیده‌ام که […]

Pokemon like games - بلاگ

آیا راهی هست تا بازی های کلاسیک پوکمون (Pokémon) را روی کامپیوتر بازی کرد؟ اهم، شاید… ولی ما چیزی درباره‌ی کارهای غیرقانونی نمی‌دانیم. چیزی که ما دنبالش هستیم، یک سری بازی جایگزین عالی است که می‌توان به‌طور قانونی آن‌ها را روی کامپیوتر خرید و بازی‌شان کرد. نینتندو اخیراً سالگرد ۲۵ سالگی پوکمون را جشن گرفت […]

Resident evil typewriter - بلاگ

سال‌های پیش از ۱۹۸۵ را در ذهنتان تصور کنید. در آن سال‌ّها بازی‌های ویدئویی کوتاه و جذاب بودند. هیچ راهی برای ذخیره کردن بازی وجود نداشت. در واقع این مفهوم حتی به ذهن کسی خطور نکرده بود. با این حال، همچنان که بازی‌ها طولانی‌تر و پیچیده‌تر شدند، سیستم رمز عبور اختراع شد تا بازیکنان بتوانند […]

Fable 2 - بلاگ

در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقه‌ی عرصه‌ی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشه‌ی آن به کجا برمی‌گردد. با ما همراه باشید. این مطلب در […]

Breakfast at Tiffanys - بلاگ

صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s)، اثر ترومن کاپوتی (Truman Capote)، بیشتر از هر چیزی مطالعه‌ی شخصیت است. هدف این رمان به تصویر کشیدن زنی است که قرار است کنجکاوی ما را بربیانگیزد. همه‌ی شخصیت‌های دیگر، من‌جمله راوی بی‌نام داستان، حول‌محور او می‌چرخند. این شخصیت هالی گولایتلی (Holly Golightly) نام دارد. گفته می‌شود هالی گولایتلی […]

Drows 00001 - بلاگ

«دروها سنگدل‌اند، و یکی از دلایلش این است که عملاً هیچ تفاوتی بین شکنجه کردن زیردست، شلاق زدن به اسب و حتی تعمیر ابزار باغبانی قدیمی نمی‌بینند. باید تاکید کرد که نفوذ اجتماعی تنها معیار ارزش‌گذاری است که دروها درک می‌کنند. شالوده‌ی فلسفی‌ای که دروها از آن پیروی می‌کنند، باعث شده که در جامعه‌ی آن‌ها […]

Andy Warhol - بلاگ

اندی وارهول (Andy Warhol) هنرمند مادی‌گرا و عامه‌پسندی بود که تلویزیون واقع‌نما (Reality TV)، فیس‌بوک، اینستاگرام، سلفی و تیک‌تاک همه تحقق پیش‌گویی معروف او به حساب می‌آیند: این‌که در آینده همه به‌مدت ۱۵ دقیقه مشهور خواهند شد. حداقل در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد. ولی این اندی وارهول واقعی نیست. وارهول پیش‌گویی بود که […]

Monkey Island 2 1 - بلاگ

در آوریل ۲۰۲۲ ران گیلبرت (Ron Gilbert) بدون هیچ مقدمه‌ای در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد که دو سالی می‌شد در خفا در حال کار روی نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی جزیره‌ی میمون با عنوان بازگشت به جزیره‌ی میمون (Return to Monkey Island) بود و دیو گراسمن (Dave Grossman)، یکی دیگر از اعضای اصلی دو عنوان اول سری […]

The CAve - بلاگ

بعضی ذهن‌های خلاق هستند که هر کاری انجام بدهند، خواه ناخواه خاص و دیوانه‌وار خواهد بود. یکی از این ذهن‌های خلاق ران گیلبرت (Ron Gilbert)، یکی از مهره‌های اصلی و سابق لوکاس آرتز است که چندتا از بهترین بازی‌های ماجراجویی این استودیو در دهه‌ی ۹۰ را مدیون او هستیم، خصوصاً جزیره‌ی میمون (Monkey Island) و […]

wallpapersden.com devil may cry 3 2560x1080 - بلاگ

آیتم‌های بازشدنی یا آنلاک‌ها (Unlocks) از قانون بسیار ساده‌ای پیروی می‌کنند: فلان کار را انجام دهید تا فلان‌چیز را بگیرید. مفهومی به این سادگی چطور می‌تواند پیچیده شود؟ در نگاه اول آنلاک‌ها سیستم ساده‌ای هستند، ولی پشت آن‌ها پیچیدگی گیم‌دیزاین نهفته است و سازندگان بازی می‌توانند از سیستم آنلاک بازی برای تعیین کردن اهداف زیادی […]

extra puncutation Prey - بلاگ

در سری مطالب «برداشت داغ» قصد داریم از زبان یاتزی کروشو (Yahtzee Croshaw)، یکی از منتقدان و طنزپردازان باذکاوت و پرسابقه‌ی عرصه‌ی گیم، یک سری برداشت جنجالی از وضعیت روز صنعت گیم داشته باشیم و ببینیم اگر اشکالی در صنعت گیم وجود دارد، ریشه‌ی آن به کجا برمی‌گردد. با ما همراه باشید. اخیراً داشتم با […]